Emmeliine Kallau käis müügikorralduse õppepraktikat tegemas Maltal Erasmus+ programmiga. Rohkem tema praktika kohta saad lugeda allpool olevast põhjalikust kokkuvõttest.
Oma viimase praktika viisin läbi Maltal, mis toimus 10.03.-11.04.2019. Praktika toimus ettevõttes Camilleri Establishment Ltd, Matalan Birkirkara rõivapoes.
Praktikal olin ma klienditeenindaja ning sain ka olla juhataja kõrval ning teha tööd. Iga päev algas tööpäev väikse kogunemisega, mille käigus juhataja tegi kiire kokkuvõtte eelmise päeva müügitulemustest, kui suur oli müügiprotsent ning mis on antud päeva müügieesmärk ning mida peaks iga töötaja tegema selleks, et antud eesmärk oleks saavutatud. Samuti mainiti ära, kui palju peab iga töötaja kliendi pealt tunni jooksul ettevõttele teenima ning jagati ära, kus osakonnas keegi oma vahetuse jooksul pidi tööd tegema. Alguses olin juhendajaga kodusisustusosakonnas, hiljem juba omaette naiste osakonnas. Kui kauplus avati, siis esimese asjana tegin põrandad puhtaks ning ka riiulid ja riidepuud, samuti tuli ka kliente teretada, nendega suhelda ning neid aidata. Päeva jooksul tulid kaubad, mis jaotati osakondade vahel ära, saatelehe kaudu kontrollisin kauba olemasolu, panin hinnasildi peale ning viisin müügisaali oma koha peale ära. Kui jäi kaupa üle, siis tuli see ära panna lattu. Kui kaubad olid tehtud, siis tuli müügisaali aeg-ajalt korrastada, kontrollida kaupadel hinna kui ka alarmide olemasolu ning klientidega suhelda ja aidata. Kui hooaeg hakkas muutuma, siis sain ka kaupu otsida, mis olid määratud pealattu tagasisaatmiseks. Selleks tuli otsida kauba koodi järgi toode, võtta maha hinnasilt ja alarm ning skanneerida nimekirjast maha, pakkida kastidesse ning panna silt peale, kus oli kirjas kust ja kuhu, poe nimi, mis osakonnast ning kuupäev.
Juhataja kõrval olles sain nii kontoris kui ka poe peal teha tööd. Kontoris tegime iga päev eelmise päeva kassaaruandeid: kontrollisime kassa sissetulekuid, sisestasime need Exceli tabelisse, saatsime vastava päeva tabeli peakontorisse, raha ning kaardimaksetehingud kontrollisime poesüsteemist üle ning siis printisime vastavad paberid välja, panime ümbrikusse ning päeva jooksul viidi need panka ära. Koostasime ka aprillikuu esimese nädala graafiku ning saatsime selle üle kontrollimiseks peakontorisse. Iga nädal tuli mõnes osakonnas uus väljapanek välja mõelda, mis tõttu sain aidata nii naiste- kui ka kodusisustusosakonnas. Suvehooaja saabudes sain ka uut kaupa vastu võtta ning kontrollida saatelehtede pealt, kas õige kaup on saabunud kauplusesse. Kui tuli kaup, mis pidi teise poodi minema, siis saatsime selle tagasi.
Praktika periood möödus väga kiiresti ning oli huvitav. Kuna see oli mu esimene kogemus riiete poes, siis oli see igal juhul uus ja huvitav minu jaoks.
Samas oli ka selle praktika juures miinuseid: päevad möödusid aeglaselt, kuna kliente oli vähe ning mõnel päeval polnud ka palju kaupa, millega tegeleda, nii tavatöötajaid kui ka praktikante oli palju korraga tööl, mis tõttu ka mõnikord jaotusid tööülesanded ebavõrdselt ära. Sellegipoolest on olemas uus kogemus ning välismaal töötamise sain ära proovida.