IT õppevaldkonna õpilased Olaf Henrik Vaher ja Kenno Radsin käisid erialast õppepraktikat tegemas 16.01-16.02.2020 Maltal. Olaf Henriku ja Kenno õppepraktika kohta võid rohkem lugeda nende poolt koostatud blogist.
Väljavõte Olaf Henriku kirjeldusest:
…… Pärnumaa Kutsehariduskeskuses õppides tekkis mul võimalus minna teisel kursusel Erasmus+ välispraktikale Maltale kuuks ajaks. Esialgu ei osanud sellest võimalusest midagi arvata, kuid hakkasin asja siiski veidi lähemalt uurima ning viimaks tekkis mul asja vastu ka tõsine huvi. Koostasin Europass CV ning ingliskeelse motivatsioonikirja ja panin need vastavale meiliaadressi poole teele. Aeg läks järjest edasi ja ega esialgul ei lootnud midagi, kuid positiivne vastus tuli kiirelt. Veidi aega hiljem tuli kutse vestlusele ning nii see kõik algaski. Peatselt tuli ka ametlik kiri, et olen oodatud praktikale Maltale…..
Väljavõte Kenno kirjeldusest:
…….Kell oli saanud umbes 10.30 kui suundusime kliendi juurde, kes tahtis omale teist monitori teisele lauale. Laud asus umbkaudu 10 meetrit arvutist, seega paigutasime talle sinna 10-meetrise HDMI ning USB kaabli. Arvasime, et selle saab 15 minutiga tehtud, aga no kus sa sellega… Esiteks soovis klient, et me paneksime kaabli läbi seina sisse puuritud august. Sinna ligipääsemiseks pidime ta kontori pahupidi pöörama – kapid, kastid, karbid, pakid, tekstiilid ja kõik muu träni eest ära liigutama. Viimaks kui kõik oli tehtud, siis tuli välja, et see puuritud auk seinas on liialt väike, et HDMI läbi mahuks. Pakkusime, et paneme lihtsalt ümber posti ja korras. Algul sobis, pärast ei sobinud. Klient kadus korraks kõrvalmajja ning tõi meile sealt tööriistad, et ise auku suurendaksime. Eks me siis tegime seda… Viimaks sai veetud ka kaabel, ise olime me muidugi ülepea tolmused ja mustad – oleks teadnud, et selline jama ees ootab, siis oleksin mingid kaltsud selga pannud
Siiski, pole hullu, panin pärast kodus jope pessu. Jõudsime kontorisse tagasi umbes 13.30. Kell 13.40 helistas sama klient meile uuesti, et ta klaviatuur ja hiir ei tööta, pakkusime talle kõnes erinevaid lahendusi, mida proovida, aga ta ei saanud ühegagi hakkama. Ega midagi, sõitsime siis taaskord tema juurde. Ega viga polnudki tegelikult midagi. Ta oli oma asjade koristamise käigus USB hub-ilt ühenduse välja tõmmanud – ega siis ei saagi ju toimida. Ühendasime ja oligi korras. Enne kui hakkasime tagasi sõitma, siis klient tuli kiirelt ja andis meile mõlemale 5 euri “tippi”. Algul muidugi ütlesin, et ei taha ja pole vaja, aga kolleeg hakkas naerma ja ütles, et võta ikka…………