Laotöötaja Lisete Õunaid Valencias

by Liisi Kruusimägi

Laotöö praktikat Hispaanias, Valencias sooritas ka õpilane Lisete Õunaid tänu Erasmus+ programmile perioodil 11.11.-12.12.2019. Talle oli toeks organisatsioon Esmovia ning praktilise töökogemuse sooritamiseks sai ta minna ettevõttesse Cade logistics.

Lisete; „Olen väga õnnelik, et võtsin selle võimaluse vastu ja tulin siia.“

Uuri veel põhjalikumalt lisaks Lisete praktikakogemuse kohta:
Kokkuvõte hispaania välispraktikast
Lend sihtkohta hispaaniasse algas 11.11.2019 kell 18:05 ning lendasime vahepeatusega Saksamaal, kokku 6h ning lõpuks natuke enne keskööd jõudsime Valencia lennujaama, kus meid ootas „Esmovia“ sildiga kaks taksojuhti, kes viisid meid otse meie elukoha juurde, kus omakorda ootas meid Esmovia juhendaja, kes näitas meile korteri ja toad ette ning andis meile korterivõtmed ja ühe kuu ühistranspordi kaardid.
Samal ööl oli minu ja veel 3 toakaaslase kõhud tühjad ning otsisime google abil poode, mis on veel keskööl lahti, kuid kahjuks seda poodi me ei leidnudki ning tulime korterisse tagasi ja sõime ühe korterikaaslase magedaid nuudleid kell 3 öösel ning seejärel läksime magama.
Järgmine päev kell 9:15 ootas meid Esmovia juhendaja meie elukoha juures, et näidata meile kuidas bussiliiklus käib meie korteri juurest kesklinna, kus asub Esmovia maja ja kuhu läksime seejärel koosolekule tutvuma, mis meid täpsemalt ees hakkab ootama ja kuhu firmasse keegi meist läheb.
Meile õpetati, kuidas me käituma peaks ja kuidas hispaanlased käituvad, et me ära ei ehmataks kui miski on teistmoodi, kui meie enda riigis. Seejärel läksime kell 16:00 linna tuurile ning meile näidati imeilusaid hooneid ja räägiti nende söögist paellast. Minule meeldis linna tuuril kõige rohkem Plaza de la Virgen kirik, mille laes oli imeilus maaling, kus oli kujutatud ingleid ja jumalaid.
Kolmapäeval 13.11.2019 kell 10:00 läksime kõik Esmovia majja ning sealt sai igaüks oma juhendaja, kes näitas meile, kuidas pääseme meie praktikakohta. Minu praktikakoht Cade logistics on 17km kaugusel minu elukohast ning sinna pääsen bussi ja metrooga, seejärel pean kõndima tööstusrajoonis 10 minutit, kuniks jõuan kohale.
Minu praktika ei toimu laos töötades, nagu teised praktika korrad. Seekord töötan kontoris. Praktikal kontrollin dokumente, skänneerin printeri abil dokumente ning sisestan need nende firma arvutisüsteemi, hävitan vanu klientide ja firma pabereid paberipurustajas, panen klientide arveid kirjaümbrikutesse ja lõikan välja dokumentidele vajalike silte ja tabeleid.
Töökolleegid on väga sõbralikud ja abivalmis inimesed, kes alati naeravad ja laulavad. Kontoris on peamiselt kõik naised, ainult üks mees, kes on ka väga abivalmis ja tore. Kontoris olles olen tähele pannud, et neil kõigil on iga päev kommipakid kaasas ja jagavad tervele kontorile alati, mitte ei ahnitse üksi.
Naine, kes mind õpetab seal, oskab natukene inglise keelt, kuid kui mõtlema jääb, siis räägib hispaania keeles oma ette ning seejärel õpetab uuesti mind. Iga hommik ütleb mulle rõõmsa häälega „Good morning Liseta!“ ning see teeb südame väga soojaks, kui toredad inimesed seal minu ümber on. Oleksin kindlasti kauem seal praktikal, sest naudin seda rõõmsat seltskonda seal, mida just kõikides praktikakohtades tunda ei saa.
Hispaania välispraktika on täiesti teine kogemus, mida nii sama kogeda ei saaks, kui kooli projekti abil . Eks esimene kord kellegile, kes pole kunagi lõunamaades käinud, võib veidi ärevushoogusid esineda uute asjade pärast. Näiteks ma ei saanud ööl vastu esimest iseseisvat päeva magada, sest kartsin, et äkki magan sisse ja jään bussist ja metroost maha ning seejärel hilinen kohe praktikakohta. Õnneks kõik see ülemõtlemine oli ilmaasjata ja sain ilusti hakkama.

Suureks abiks oli mobiilirakendus „Moovit“, kust saab vaadata asukoha abil, mis buss või metroo mis kell kust liigub kuhugi ja näitab ka vajadusel, kuidas pääseda sinna peatusesse. Soovitan väga teistele välispraktikantidele seda mobiilirakendust.

Lisaks lahketele inimestele on siin ilus arhitektuur ja palmipuud, mida Eestis ei näe. Temperatuur novembris on küll muutuv, kord on ainult 10 kraadi ja järgmine kord juba 24 kraadi, mistõttu riideid ette planeerida on raske, sest kunagi ei tea, kuidas siin olev temperatuur tegelikult meile tundub olevat.  Igatahes on siin imeline olla ja väga väärt kogemus! Olen väga õnnelik, et võtsin selle võimaluse vastu ja tulin siia.