Turismiettevõtte teenindajad Tenerifel, Hispaanias

by Liisi Kruusimägi

Turismiettevõtte teenindajad Liisi Tuulik ja Chris Tammik käisid praktiseerimas 07.05-07.06.2019 Tenerifel, Hispaanias. Rohkem infot nende õppepraktika kohta saad allpool olevast Chrisi kokkuvõttest:
Käisin Tenerifel välipraktikal koos Liisi Tuulikuga. Linn, kus olime, oli Puerto De La Cruz ja hotell oli Weare LaPaz, hotell omas 4 tärni.
Alustasime oma praktika minekuga Riia lennujaamast, kus lendasime Londoni lennujaama ning seal Tenerifele – kohale jõudmiseks läks terve üks päev. Tenerife lennujaama jõudes olime rahul, et kohal jõudsime. Pidime võtma takso lennujaamast, millega sõitsime oma 1,5 h. Selle aja sees nägime poole saarest ära, kõik kaunid mere kohad, mäed ja omapärased majad ning linnakesed. Kohad, mis mul Puerto De La Cruzi minnes silma jäid, olid mägede läheduses asuvad külakesed, minu arust olid need nii lahedad. Kohale jõudes olime päris hirmul, kuna olime võõras linnas, kus pidime olema tervelt ühe kuu.
Esimene päev läks meil päris hästi, tutvusime juba linnaga ja saime kaunist päikseloojangut vaadata. Järgmisel päeval aga pidime juba tööle minema. Tunne oli hommikul veider-  hirmus aga samas elev, kuna lähen teise õhkkonda tööle. Hommik praktikakohas möödus nii kiiresti, et ei saanudki aru, et kliendid on läinud. Peale klientide ära minekut pidime katma lauad lõunasöögiks. Peale katmist kutsus restorani juhata meid oma kabinetti, et anda põlled ning arutasime natuke praktika graafikut. Graafikuks saime, et üks nädal hommikul ja üks nädal õhtul.
Esimene nädal läks kiiresti, käisime peale tööd linnapeal ringi ja tutvusime rohkem kohaliku elu-oluga. Ostsime palju suveniire nii endale kui ka sugulasetel ja perele.  Teine nädalal oli väga raske, kuna olime õhtuses vahetuses tööl, mis oli minu jaoks väga raske. Oli palju inimesi, keda teenindada ja palju taldrikuid ja laudu, mida pidime koristama. Õnneks saime peale laudade katmist ära minna. Õhtuti käisime hotelli baaris muusikat nautimas.
Nii tegime iga nädal tööd. Õnneks oli meil iga nädal kaks vaba päeva. Siis me kas päevitasime või seiklesime linnas. Rohkem päevitasime, kuna Tenerifel on väga tugev päike.
Töökaaslased olid väga väga toredad, kõikidega sai nalja teha ning mõni isegi tahtis meiega kaasa tulla.
Viimasel nädal tegime kolmapäeval oma hommikuse vahetuse ära ning öeldi, et tuleksime pärast tagasi, mõtlesime, et miks. Läksime tagasi ning saime teada, et koos meiega lõpetavad veel kaks teist praktikanti, kes olid olnud kolm kuud seal. Sõime kõik koos meeskonnaga – omaniku ja teistega. Saime endale diplomid ning  kingituseks põlled. Samuti andsime meie ka omalt poolt kingitused üle. Eelviimasel päeval saime öelda head aega oma lemmik töökaaslastele. Meil oli nii kahju lahkuda, et Liisi hakkas isegi nutma.

Kokkuvõtteks oli see välipraktika väga suur kogemus – saime käia teises riigis, õppida nende kultuuri ja keelt ning sõbruneda. Minu soovitus oleks, et kõik kes soovivad minna välipraktikale – minge! See on nii tore ja väga haruldane võimalus.