Väikeettevõtluse eriala õpilane Reeli Jantson käis enda praktikat sooritamas 2019. aasta varakevadel Erasmus+ programmiga Belgias. Oma teadmisi ja oskusi sai ta arendada ja täiustada Brüsselis ettevõttes Katholiek Onderwijs Vlaanderen (Catholic Education Flanders).
Loe milliseid ülesandeid sai Reeli praktikakohas teha:
Seoses väikeettevõtluse eriala õpingutega käisin 2019. aasta varakevadel välispraktikal Brüsselis. Töötasin 4 nädalat organisatsioonis nimega Katholiek Onderwijs Vlaanderen (Catholic Education Flanders), mis tegeleb Flandria piirkonnas katoliikliku hariduse edendamise ja koordineerimisega. Üks osa nende tööst on rahvusvaheliste koolituste korraldamine õpetajatele ja muudele hariduselu edendajatele. Minu peamised tööülesanded olidki seotud eelpool nimetatud koolitustega – koostasin infokirju, töötlesin informatsiooni ning kujundasin vastava sisuga plakateid ja flaiereid, ehk peamiselt tegelesin turundustööga. Nende ülesannete käigus õppisin kasutama veebipõhiseid kujundusprogramme, looma ettevõtte visuaalset kuvandit ja edastatava sõnumi sisuga sobituvaid materjale ning arendasin kirjaliku eneseväljenduse oskust inglise keeles. Lisaks sellele assisteerisin üht kolleegi rahvusvaheliste seminaride korraldamisel. Sellega seoses pidin taaskord koondama ja süstematiseerima infot ning haldama meilisuhtlust partnerite ja klientidega. Kuna suurem osa minu töö sisust oli seotud rahvusvaheliste koolitustega ja parasjagu minu sealviibimise ajal oli toimumas üks selline koolitus Prahas, võimaldati mul sellest koolitusest osa võtta, et saaksin kõike lähemalt näha. Koolitusel kohapeal olid minu ülesanneteks pildistamine ja videointervjuude tegemine, et neid saaks hiljem koolituste reklaammaterjalina kasutada. Samuti olin abiks erinevate jooksvate ülesannete juures.
Minu töötingimusteks olid avatud kontor ja 8 tunnised üheksast-viieni tööpäevad. Kuna tegu oli suure asutusega, millel oli mitu erinevat osakonda, puutusin peamiselt kokku vaid enda osakonna töötajatega, keda oli ligi 20. Esimesed päevad kulusid organisatsiooni struktuuri ja väärtuste tundmaõppimisele. Kuna inimesi ja ühtlasi hallatavat informatsiooni oli antud asutuses väga palju, kasutati seal erinevaid pilvepõhiseid koostöötamise vorme (nt Office 365 ja Microsoft Teams). Kuna olen nende keskkondadega vähe kokku puutunud, oli see mulle heaks võimaluseks enda teadmisi avardada. Leian, et tänapäeva tööturul on digitaalse koostöötamise oskus väga oluline, kuna sageli kuuluvad meeskondadesse inimesed mitmetest erinevatest piirkondadest või lausa erinevatest riikidest, ning levinud on kodukontorites ja vaba graafiku alusel töötamine.
Belgias veedetud aja jooksul õppisin nii mõndagi kohaliku kultuuri ja eluolu kohta. Vabadel päevadel oli mul võimalik külastada teisi läheduses asuvaid linnu ning kohalikega vestelda. Väga põnevad arutelud toimusid ka minu töökohal lõunapauside ajal. Kuna kontoris oli väga palju haridusvaldkonna inimesi ja olen ka ise varem õpetajana töötanud, saime üsna põhjalikult arutleda näiteks Belgia ja Eesti haridussüsteemide erinevuste üle ning analüüsida, kuidas üks või teine praktika mõjutab noorte õppeedukust, ettevõtlikkust ja mõtteviisi. Samuti sain häid kontakte, kellega võib-olla tulevikus koostööd teha, kui plaanin alustada ettevõtlustegevusega koolitusvaldkonnas.
Kokkuvõtvalt võin öelda, et see välismaal veedetud kuu oli minu jaoks põnev ja kasulik. Ühest küljest andis kodusest rutiinist välja tulek uut energiat ja inspiratsiooni karjäärialaselt, kuid samuti oli välismaal veedetud aeg isiklikus plaanis vägagi arendav, kuna kohtusin paljude huvitavate inimestega ning läbi sealsete kogemuste õppisin ka iseennast paremini tundma.