Projekti eesmärgid lähtusid Pärnumaa Kutsehariduskeskuse arengukavast ja rahvusvahelistumise strateegiast.
TEGEVUSED:
- Haridustöötajate koolitus välisriigis (Staff training abroad);
- Kutseõppurite lühiajaline õpiränne (Short term mobility of VET learners, 2 nädalat- 3 kuud)
- Kutseõppurite pikaajaline õpiränne (ErasmusPro - Mobility of VET learners, 3 kuud- 6 kuud)
TULEMUSED JA MÕJU:
Käesoleva õpirändeprojekti raames toimus kokku 130 õpilase praktika välisriigi ettevõtetes ning 74 haridustöötajat käis end erialaselt täiendamas (erialane stažeerimine või vaatluspraktika välisriigi ettevõtetes,
töövarjutamine välisriigi kutseharidusasutustes).
Õpirände käigus osalejad täiendasid, süvendasid, kinnistasid ja arendasid oma kutse- ja ametialaseid teadmisi, oskuseid, kvalifikatsioone ja kompetentse. Õpirändes osalejad on selle tulemusena konkurentsivõimelisemad Eesti ja Euroopa tööturul, kutse- ja ametialased teadmised ja oskused on tõusnud vastavalt tööturu vajadustele. Õpirändes osalejad kasutasid kaasaegseid tehnikaid ja tehnoloogiat, uusi innovaatilisi töövõtteid ettevõttes, mis tõstis nende konkurentsivõimekust ning toetas kohalike ettevõtete arengut läbi tulevase tööjõu uuenenud teadmiste ja oskuste, mida rakendatakse tulevikus töökohal. Välispraktika käigus arendati võtmepädevusi, omandati meeskonnatöö, keelelise ja kultuurilise suhtluse oskuseid ja noored on võimelised multikultuurses keskkonnas edukalt toimima. Saadud kogemused arendasid osaleja silmaringi, avatust suhtlemisel, paindlikkust ja kohanemisvõimet, suhtlemis- ja sotsiaalseid oskuseid, koostööoskust, iseseisvust, algatusvõimet ja parandas enesekindlust, muutes nad atraktiivsemaks tööturul. Vähem oluliseks ei saa pidada võõrkeele oskuse paranemist kuna multikultuurne töökeskkond vajab hea võõrkeeleoskusega töötajaid. Õpirändes osalenud suudavad paremini toime tulla rahvusvahelises töökeskkonnas, on rohkem avatud innovatsioonile ning suudavad paremini kohaneda tööturu uute vajadustega.
Projekt täitis Pärnumaa KHK arengukavast tulenevaid eesmärke, sellest tulenevaid osakondade tegevuskavade eesmärke ning rahvusvahelistumise strateegias püstitatud eesmärke. Projekti tulemusena paranes ja hoogustus rahvusvaheline koostöö erinevate partnerorganisatsioonidega toetamaks nii organisatsioonide, tööprotsesside kui ka õppekavade arengut. Partnerorganisatsioonid said tagasisidet õpirändes osalejate oskuste ja teadmiste kohta ning ülevaate meie õpetuse tasemest rahvusvahelises kontekstis. Kutseharidustöötajad said kaasajastada teadmisi töömaailmas toimuvast läbi praktilise õppimiskogemuse, edendati koostööd ja kogemustevahetust nii programmis osalevate riikide kutseharidusasutuste kui töömaailma esindajate vahel. Rahvusvahelistumine on toodud Eesti hariduse väljakutsena riiklikes haridusstrateegilistes dokumentides, seega aitas projekt kaasa ka Eesti hariduse eesmärkide täitmisele pikemaajaliselt.
Lisainfo:
Karmen Torin - projektijuht
Teele Luks – projektijuht
Kabinet A 220
Jälgi projektidega seonduvad instagramis: erasmuspkhk või meie kodulehel https://www.hariduskeskus.ee/rahvusvaheline/