Õhutemperatuuri sensor
ÕHUTEMPERATUURI SENSOR (air
intake temperatur sensor)
Mootori juhtaju üheks õhuhulga täpse arvutamise parameetriks on mootorisse siseneva õhu temperatuur. Eriti tähtis on õhutemperatuuri teada nn speed- density- tüüpi õhukulu arvutamisel, kus puudub õhukulumõõtja (mehaaniline või MAF- tüüpi) ning õhukogus arvutatakse välja sisselasketrakti rõhu ja õhutemperatuuri järgi.
Õhu temperatuuri sensori tööpõhimõte on lihtne- kasutatakse kas NTC- või PTC- tüüpi termistorit. Termistor on termoelektriline pooljuhtseadis, mille takistus sõltub temperatuurist. NTC (negative temperature coefficient) ja PTC (positive temperature coefficent) tähendavad, et NTC- termistoril takistus temperatuuri tõustes langeb, PTC- termistoril aga tõuseb. Sensoreid endid on mitut tüüpi ja tähtsamaks faktoriks õhuhulga arvutamisel on sensori reageerimiskiirus, sest sisselaskes võivad temperatuurid väga kiiresti muutuda ning just ülelaadimisega autodel ja vale kütusesegu tõttu võib mootor väga tõsiseid kahjustusi saada.