Kokkuvõte
|
Objektiivsed küsimused |
Esseeküsimused |
Õpitulemuste mõõtmine |
Efektiivsemad faktiteadmiste mõõtmisel. Saab mõõta arusaamist, mõtlemisoskusi ja teisi keerukaid väljundeid. Ebasobiv mõtete organiseerimiseks ja selekteerimiseks, kirjutamisoskuse ja mõnede probleemide lahendamis-oskuste mõõtmiseks. |
Suhteliselt raske on mõõta faktiteadmisi. Kuid saab mõõta arusaamist, mõtlemisoskust jt keerukaid väljundeid. Näiteks originaalsus ja loovus. Sobib ideede valimise oskuse, struktureerituse ja terviklikkuse mõõtmiseks |
Küsimuste ettevalmistamine |
Ettevalmistamine on aega nõudev ja suhteliselt raske. Testimiseks on vaja suhteliselt palju küsimusi. |
Test koosneb enamasti ainult mõnest küsimusest ning nende ettevalmistamine on suhteliselt kerge (aga keerulisem kui tavaliselt arvatakse ;-). |
Valim |
Võimalik on kontrollida kõiki eesmärke, sest testis on palju küsimusi. |
Ei ole võimalik kontrollida kõiki eesmärke, sest küsimusi on testis vähe. |
Vastuste kontrollimine |
Õpilastel ei ole võimalik bluffida ning kirjutamise oskused ei mõjuta tulemust. Valikvastuste korral on võimalik mõistatada või arvata oletatavat õiget vastust. |
Õpilasel on võimalik vastata oma sõnadega ning see võimaldab bluffimist. Kirjutamisoskus võib mõjutada testi tulemust, kuid samas õige vastuse ära arvamine minimaalne. |
Punktide andmine |
Küsimustele punktide andmine kiire, lihtne ja täpne. |
Küsimustele punktide andmine aeganõudev, suhteliselt raske ja ebatäpne. |