Kokkuvõte

 

Objektiivsed küsimused

Esseeküsimused

Õpitulemuste mõõtmine

Efektiivsemad faktiteadmiste mõõt­misel. Saab mõõta aru­saamist, mõtle­misoskusi ja teisi keerukaid väljundeid. Eba­­sobiv  mõtete organi­see­ri­mi­seks ja selekteerimiseks, kirju­ta­mi­soskuse ja mõnede prob­lee­mi­de  lahendamis-oskuste mõõt­mi­seks.

Suhteliselt raske on mõõta faktiteadmisi. Kuid saab mõõta arusaamist, mõtlemisoskust jt keerukaid väljundeid.  Näiteks  originaal­sus ja loovus. 

Sobib ideede valimise oskuse, struktu­reerituse ja terviklikkuse mõõtmiseks

Küsimuste ettevalmistamine

Ettevalmistamine on aega nõudev ja suhteliselt raske. Testimiseks on vaja suhteliselt palju küsimusi.

Test koosneb enamasti ainult mõnest küsimusest ning nende ettevalmis­tamine on suhteliselt kerge (aga keerulisem kui tavaliselt arvatakse ;-).

Valim

Võimalik on kontrollida kõiki eesmärke, sest testis on palju küsimusi.

Ei ole võimalik kontrollida kõiki eesmärke, sest küsimusi on testis vähe.

Vastuste kontrollimine

Õpilastel ei ole võimalik bluffida ning kirjutamise oskused ei mõjuta tulemust. Valikvastuste korral on võimalik mõistatada või arvata oletatavat õiget vastust.

Õpilasel on võimalik vastata oma sõnadega ning see võimaldab bluffimist. Kirjutamisoskus võib mõjutada testi tulemust, kuid samas õige vastuse ära arvamine minimaalne.

Punktide andmine

Küsimustele punktide andmine kiire, lihtne ja täpne.

Küsimustele punktide andmine aeganõudev, suhteliselt raske ja ebatäpne.