Küsimuste konstrueerimine

Igal küsimustüübil on omad unikaalsed omadused, eelised, piirangud, konstrueerimise reeglid ja kasutamise võimalused. Esialgne testi planeerimine, mida kirjeldasime eelmises peatükis, pakub testi arendamise aluse ja  seda saab kasutada erinevatel õpetamise eesmärkidel. Testi plaan toob välja mõõdetavad teadmised-oskused  ja mitmed teised testi planeerimise erinevad kaalutlused üldistes raamides. Järgmine samm on testi küsimuste konstrueerimine ning see on ka tähtis  testi valiidsuse  seisukohast. Eelneva hoolika planeerimisega saab vältida küsimustüüpide valimist, mis ei sobi mõõdetavate õpitulemustega või küsimuste konstrueerimise tehnilisi puudusi.

 

Heade testiküsimuste koostamine on suur kunst. Heade küsimuste koostamise eeldused on teema põhjalik valdamine, selge ettekujutus soovitud õpitulemustest, õppurite psühholoogiast arusaamine, püsivus ja väike annus loovust.