30. jaanuaril 2025 toimus Pärnumaa Kutsehariduskeskuses inspireeriv ENTREVET projekti töötuba, kus keskenduti ettevõtlusele, brändiloomele ja enesearendusele.
Üritus toimus ENTRE_VET projekti raames, mille eesmärk on edendada ettevõtlusõpet kutsehariduses. Projekti raames analüüsitakse kutseõppurite ettevõtlusalaseid teadmisi ja käitumist enne ning pärast koolitusi. Samuti luuakse kutsehariduse vajadustele vastav ettevõtlusõppekava ja vabalt ligipääsetavad veebikursused.
Töötoas osalejad said väärtuslikke teadmisi ja praktilisi nõuandeid, kuidas kujundada oma isiklikku brändi, alustada ettevõtlusega ning toime tulla väljakutsetega.
Ettevõtt Plantos omanik Kristi Kuusmik-Orav jagas oma 16 aastast kogemust ettevõtjana. Ta tõi esile ettevõtluse eelised, sealhulgas vabaduse ja võimaluse ise oma karjääri suunata. Samas puudutas ta ka ettevõtlusega seotud takistusi, nagu klientide leidmine, kriisid ja teadmiste puudumine ning rõhutas enesetäiendamise olulisust.
Järgmisena esinenud Black Giraffe Brandi juht Kairi Tähe jagas oma isiklikku teekonda ettevõtluses, tuues esile nii edu kui ka ebaõnnestumisi. Ta rääkis, kuidas ta on loonud mitmeid ettevõtteid, millest üks on ka ebaõnnestunud, ning kuidas ta on õppinud tagasilöökidest. Ta rõhutas, et oluline on usk endasse, julgus astuda ebamugavatesse olukordadesse ja oskus oma toodet või teenust õigesti hinnastada ning oma klient kaardistada. Tema soovitus kõigile alustavatele ettevõtjatele oli: "Naudi protsessi, katseta ja õpi oma vigadest."
Kolme Karu Kaubamaja, Vaas&Vaas ja Nordic Verdure brändide omanik Kati Vaas inspireeris õpilasi tegutsema, uskuma endasse ja leidma mõttekaaslasi, et teha ägedaid asju. Lisaks tutvustas ta Pärnus kolmandat aastat tema poolt organiseeritud Disainipäeva kontseptsiooni ning rääkis pop-up poodide plussidest ja miinustes, rõhutades Pärnu hooajalisuse arvestamise olulisust oma plaanides.
Päeva võttis kokku Tartu Ülikooli Pärnu kolledži turunduse nooremlektor Riina Tomast, kes käsitles isikliku brändi olulisust. Ta tõi välja, et bränd ei ole pelgalt kaubamärk, vaid kliendi ettekujutus ettevõttest või inimesest. Osalejad said ülevaate persoonibrändi kujundamise elementidest, sealhulgas visioonist, iseloomust ja eneseanalüüsist.
Kõikidest esitlustest jäi kõlama, kui oluline on põhjalikult analüüsida oma teenust/toodet, kaardistada oma kliendirühm, luua visuaal, mis kõnetaks klienti.
Töötuba pakkus praktilisi teadmisi nii alustavatele ettevõtjale ja oli võimaluseks kohtuda ettevõtjatega, õppida nende kogemustest ja arendada oma ettevõtlikku mõtteviisi.
Lisainfot ENTRVET projekti kohta leiate siit: https://www.hariduskeskus.ee/rahvusvaheline/entre_vet-entrepreneurship-education-for-vet/